Thursday, March 18, 2010

Allah Bantulah Ak dalam Menghadapi Dugaan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang

Alhamdullilah ak bersyukur kerna Allah masih menyanyangi kiter lagi...
hari ini antara hari yang mengingatkan kiter mengenai ujian-ujian Allah akan datang bila-bila masa je...
dalam seminggu ni, kiter hanya menangis dalam hati je..tpi adakah menangis kiter akan dipandang Allah? wallahualam...kiter mengharapka Redho dari Allah dari apa yang telah kiter lakukan selama ni..dan berkat dan rahmat Allah yang dicari..moga-moga akan dapat dan kekal di hati..
Menagis? kebaikan nagis ni bile kiter nagis pd tempatnya, kiter akan rase satu aura yg berlainan..erti kata lpas nangis uh kiter sedar sape diri kiter kat dunia ni..betapa hina n jahilnya diri kiter ni...(insaf)
sedih sbb knapa kiter terlalu mengejar dunia tpi tidak mengejar akhirat sama macm kiter kejar dunia...takut n rase sedih sgt..astagfirullahalazim..
rase nak menitis je air mata ni..
Ilmu tanpa amal adalah sia-sia..kiter baru je blaja sikit-sikit pasal mengenal siapa Pencipta kiter..tpi perbuatan dan amalan kiter tidak melambangkan siapa diri kiter..
Ya Allah, Andai kata ini merupakan ujian dariMU..ak bermohon agar Kau tabahkan hatiku..ak xmampu menangung ujian yang berat sebegini..
Ya Allah seandainya ak mencintai seorg wanita itu keranaMu dan wanita itu akan mendekatkan diriku kepadaMu maka percepatkanlah jodoh kami..
Ya Allah seandainya ak mencintai seorng wanita itu bukan keranaMU dan wanita itu akan menjauhkan diriku dari padaMU maka jauhkanlah hatiku ini Ya ALLAH dari hatinya..

Ujian adalah perkara yg dapat mengajar kiter erti sebuah kehidupan..Allah akan uji kiter sbb Dia masih sayang kat kiter..Rasullullah saw pernah diuji ketika saidatina Khadijah dan Abdul Mutallib meningal dunia..pada saat itu Rasullullah saw telah kehilangan dua orang kuat baginda saw..

Namun Allah telah memberikan pertolongan kepada kekasihNYA dengan mengajarkan Rasullullah SAW untuk bersolat melalui perantaraan malaikat Jibril..ingat lagi mase kisah isra' mikraj, rasullullah meminta pada Allah untuk mengurangkan solat 50 waktu pada 5 waktu...ALLAH..SUBHANALLAH...

Ingatlah diri kiter ni banyak dosa..ilmu adalah cahaya...jgn hilangkan cahaya melalui dosa..tpi tambahkan cahaya dan kurangkan dosa... :)

:) tq ALLAH, Alhamdullillah

No comments:

Post a Comment